HANDELSBETINGELSER

VIRKSOMHEDSOPLYSNINGER:

Velo94.dk ejes og udbydes af:

VÉLO 94 APS

CVR-nr. 36 53 67 80
Nørrebrogade 94
DK – 2200
København N
Mail: kundeservice@velo94.dk
Tlf.: +45 24 88 00 02

PRISER OG BETALING:

Alle priser er angivet i danske kroner (DKK) og er inklusiv moms og andre eventuelle afgifter.

LEVERING OG FRAGT:

Ved køb af cykel:

En cykel købt på velo94.dk kan afhentes i den fysiske butik, Vélo 94, Nørrebrogade 94. Når du har modtaget ordrebekræftelsen, kan cyklen hentes i butikken inden 7 forretningsdage, medmindre andet er angivet. Hvis du bestiller en cykel som midlertidigt er udsolgt eller utilgængelig, vil du blive informeret via e-mail med oplysninger om forventet tilgængelighedstidspunkt. Ønsker du ikke varen grundet forlænget leveringstid, har du mulighed for at annullere købet. Det kan gøres ved at sende en e-mail til kundeservice@velo94.dk hvilket også vil fremgå af ordrebekræftelsen modtaget efter varen er bestilt.
Efter aftale kan cyklen frit leveres med JetPak Danmark (CPH) uden udgift for køber. Dog skal køber sørge for, at cyklen kan modtages hele dagen den aftalte dag. Kan varen ikke leveres af distributør pålægges et gebyr på kr. 200,-.

Ved køb af udstyr:

Udstyr købt på velo94.dk kan enten afhentes i butikken, eller blive sendt til den indtastede adresse. PostNord – levering til posthus: kr. 75, – Fragtpriserne gælder for hele landet. velo94.dk tilbyder fri fragt ved køb på over 999,-. velo94.dk leverer pt. ikke til Grønland eller Færøerne.
Leveringstiden er 3-7 hverdage, når varen er på lager i butikken. Leveringstiden regnes fra når du har modtaget ordrebekræftelsen, medmindre andet er angivet i ordrebekræftelsen.

BETALING:

Hos os kan du betale med Dankort / VISA / Maestro / MasterCard eller benytte MobilePay Online. Vi tager ikke kortgebyrer. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

RESERVATION AF BELØB:

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.
Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.

FORTRYDELSESRET:

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del. Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@velo94.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne, når du skal sende andre varer end cykler. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Varens stand, når den returneres

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Hvis en cykel har været taget i brug, vil personalet i Vélo 94 vurdere hvorvidt og i hvilket omfang tilbagebetaling af købssummen skal reduceres som følge heraf. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Ingen fortrydelsesret

Der gælder ingen fortrydelsesret for cykler, der er fremstillet efter kundens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. Hvis du vil fortryde køb af en cykel, skal du returnere den Vélo 94-forretningen. Hvis du fortryder køb af øvrige varer, skal de returneres til den adresse, der fremgår af ordrebekræftelsen. Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

REKLAMATIONSRET:

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Vélo 94 ApS
Nørrebrogade 94
2200 København N
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

FORBEHOLD:

Informationer på velo94.dk kan ændres uden varsel. Bemærk at produktbilleder/miljøbilleder på velo94.dk kan være vist med tilbehørsprodukter, ekstraudstyr eller andre varer som ikke er inkluderet i prisen.

PERSONOPLYSNINGER (PERSONDATA) OG COOKIES:

Vi behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med vores, og lovens, til hver en tid, gældende og udvidede persondatapolitik som kan læses her. Hvis du vil vide mere om vores cookies, kan du læse mere her.

OPHAVSRET:

Indholdet på velo94.dk er ophavsretsligt beskyttet og tilhører Vélo 94 ApS. Artikler, billeder, tekst, illustrationer, lyd, videoklip stilles til rådighed for læsning/visning og må ikke reproduceres, ændres eller kopieres. Du må dog gerne printe enkelte kopier eller tage en kopi i digital form til privat brug. Yderligere anvendelse og eksemplarfremstilling kræver udtrykkelig aftale med velo94.dk eller Vélo 94 ApS. Kontakt Vélo 94 på tlf. 24 88 00 02 eller skriv til kundeservice@velo94.dk Overtrædelser medfører krav om vederlag, erstatning og godtgørelse.

FORTRYDELSESINFORMATIONER:

Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten udøves og er gældende. Denne sendes til velo94.dk, Vélo 94 ApS, 36536780, Nørrebrogade 94, 2200 København N, kundeservice@velo94.dk, tlf: 24 88 00 02. Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer:

• Ordrenummer
• Bestilt den xx.xx.xxxx / modtaget den xx.xx.xxxx
• Forbrugerens tlf. nr.
• Forbrugerens navn
• Forbrugerens adresse
• Forbrugerens underskrift (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
• Dato

KONKURRENCER:

Vi afholder løbende konkurrencer som du kan tilmelde dig. Du til hver en tid læse vores konkurrencebetingelser lige her.

KLAGEMULIGHEDER:

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på kundeservice@velo94.dk, eller tlf: 24 88 00 02. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus,
Toldboden 2,
8800 Viborg

Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr.
For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr.
Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her – http://ec.europa.eu/odr  

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret februar 2023